навсякъде
новини
форуми
общи

законодателство съд
международни прокуруратура
институции следствие
криминални избори
регионални

съд международни
прокуратура институции
криминални  
 
справочник
блогове
нормативни актове
закони кодекси правилници
конституция наредби ДВ
 
организации и лица
 
институции
 
образци и бланки
образци бланки
услуги
страници
семинари обучения гфо
работа
хумор
търси предлага
 

Спектър Авто

Концептуалните автомобили Peugeot са лаборатории за идеи

2020-04-21 0

Концептуалните автомобили Peugeot са лаборатории за идеи

За Peugeot концептуалните автомобили не са упражнение по дизайн. Те са част от стратегията на марката. Те са подсилена визия на имиджа й, която подхранва и вдъхновява стилистичната и технологичната визия в дългосрочен план. Те са еквивалентът на висшата мода срещу прет-а-порте в модния свят. Peugeot винаги развива концептуалните си автомобили така, че да са функционални и управляеми, за да предлагатпълно преживяване, дори и когато то е динамично. От няколко години концептите на Peugeot имат реалистични размери (архитектура и размер на колелата) и са оборудвани с елементи, които могат да се пресъздадат в серийните автомобили.

С 210 годишна история, концептуалните автомобили подхранват ДНК-то на Peugeot.

Първият истински опит за концептуален автомобил се ражда през 1984 г.: Peugeot Quasar. Истинска технологична витрина, за пръв път инженери и дизайнери получават карт бланш да създадат фантастичен предмет, извън всякакви индустриални рамки. Жерар Велтер, който по това време все още е дизайнер, проектира каросерията по скица на Ерик Берхе. Той е един от основоположниците на стила на Peugeot 205 и е директор Дизайн на марката от 1998 до 2007 г. Интериорът, футуристичен за епохата, е проектиран от Пол Брак. 

Следващите концептуални автомобили винаги са поддържали връзката с моторните спортове, любими на Жерар Велтер. Представен пред публика по време на "Фестивал на скоростта" в Гудууд, Peugeot Proxima е задвижван от 680 к.с. би турбо V6 двигател. С подобен двигател, Peugeot Oxya е засечен с 350 км / ч на високоскоростната изпитателна писта Нардо през 1988 г. През 2010 г. със SR1 стартира новата ера в дизайна на Peugeot с назначаването на Жил Видал.

През 2012 г., Peugeot Onyx е първият манифест на марката по стил, който изследва естествени материали като мед, както и новата позиция на емблемата в центъра на решетката. Линията Onyx е и първата пълна линия на марката с концептуални автомобил, скутер и велосипед. Концептите 308 R Hybrid и 508 Peugeot Sport Engineered са разработени съвместно с Peugeot Sport

В началото на търсенето на всяко вдъхновение, дизайнерите проучват тенденциите в широк обхват от сфери като архитектура, мода, изкуство или мобилност. Целта е да излезе извън автомобилния бранш, за да се засекат новите очаквания, новите нужди и тенденции в другите полета, всичко това изцяло в полза на бъдещите клиенти. Това се отразява както на екстериорния и интериорния дизайн, така и на търсенето на нови цветове и материали. След като спецификациите са съставени (или така нареченият "mood board"), отделът по дизайн на Peugeot прави конкурс между всичките си дизайнери. Когато шортлистът е определен, се правят цифрови модели и макети в мащаб 1, за да се видят обемите и общия баланс на предмета. Следва 3D дигитализация и CAD фаза, за да се проектира прецизен дигитален модел. Изчислява се нов, по-детайлен макет в мащаб 1:1. Този модел ще бъде използван, за да се изчистят детайлите, да се направят корекции и изберат повърхности, да се определи финалния цвят на концепта.

Процесът се повтаря и при интериора. Тогава проектът се поверява на водещи компании в областта на моделирането и производството на макети. Те са единствените, способни да отговарят на високите изисквания и стандарти на дизайнера. Едно от основните предизвикателства при създаването на концептуален автомобил е ограничението във времето. Много често той се прави за излагане на щанда на марката по време на голямо събитие като автомобилен салон. Не може да има закъснение. За по-малко от година трябва да се премине от началните скици към завършен, функционален предмет. Ако новите дигитални инструменти като очила за виртуална реалност или C.A.V.E правят дизайнерската част много по-лесна днес, то изпипването на детайлите и прецизирането за възможни само върху физически обекти.

Концептуалните автомобили са и възможност за изграждане на партньорства с малки и средни предприятия или занаятчии. В e-LEGEND, интериорът от дърво палдао е направен от производителя на мебели Hervet

Концептуалните автомобили са двигателите, предметите, които обединяват всички ключови играчи на компанията, без значение дали са в развойната дейност или Маркетинг и Комуникации отделите. Те позволяват бъдещите употреби да бъдат изследвани чрез обща визия. Те са истински вектори на иновацията, използвани от различни бизнес линии на PSA Group.

Докато някои стилови разработки са вдъхновили каросерията на редица продукти, те са допринесли и за еволюцията на интериорите на серийни автомобили. Чрез експерименти с иновативни материали или нови дигитални интерфейси, "phygital", смес от физическо и дигитално, ще опрости и надмине усещането от шофирането на Peugeot. Всеки концептуален автомобил е истинска лаборатория за идеи. Някои от тях включват иновации, изпреварващи времето си. Дори и да не са проектирани за серийните автомобили, много от елементите са използвани за продукти в търговската гама, ето някои примери:

Touareg: през 1996 г., този малък концептуален автомобил, приличащ на бъги, е задвижван от електрически мотор, захранван от батерии, което му дава автономия от 4 часа.

Moonster & 4002: тези два проекта не са плод на въображението на дизайнерите на марката, а на талантливи интернет потребители! Иноватор и предшественик, Peugeot е първият автомобилен производител, който прави два международни конкурса за дизайн през 2000 г. и 2002 г. Наградата е реализацията на проекта победител в реален мащаб и представянето му на щанда на марката на международни търговски изложения.

Sesame: висока архитектура и електрически плъзгащи се странични врати за максимална достъпност – това е предшественика на Peugeot 1007!

EX1:100% електрически, чупи 3 световни рекорда по ускорение и регистрира 3 нови на легендарната писта в Монтери (Франция).

Onyx: каросерия, която комбинира карбонови влакна и чиста мед, оставени "сурови", интериорът е направен от иновативен и екологичен материал, наречен "Newspaper Wood". Направен е от пресовани рециклирани вестници.

Exalt: силуетът и таблото му насочват дизайнерите към дизайна на новия 508, седанът с динамичен силует. Дървената облицовка на багажника е използвана в SW лимитираната First Edition версия.

Quartz: таблото на този концептуален автомобил е използван в новия Peugeot 3008, неговият холографски инструментален панел е стандартно оборудване в новия 208, както и неговата решетка "пискюл".

Fractal: 80% от частите му са 3D принтирани, ново звуково преживяване е разработено с Focal.

e-LEGEND: защото скуката не е част от ДНК-то на марката, защото автономия не се римува с монотонност, защото енергийният преход няма да изтрие 120 години автомобилна история, Peugeot представя e-LEGEND на Автомобилен салон Париж през 2018 г. Вълнуваща визия на бъдещето удоволствие от шофирането, което приема формата на желан и емблематичн автомобил. Като приема реалистична и радикално модерна форма, тази проекция в бъдещето на автомобила прославя гените и елегантността на наследството на Peugeot.

за 53%  против 47%  79 гласували



Новини


 
 
 

Спектър


 
rss
Посети форума