начало
Общината е осъдена да плати над 30 000 лева на адвокатка – счупила си крака до Съдебната палата Общината е осъдена да плати над 30 000 лева на адвокатка – счупила си крака до Съдебната палата

Прекратяване на безсрочен договор с доставчик на ТВ и нет

Поставяне и решаване на правни казуси
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.


Прекратяване на безсрочен договор с доставчик на ТВ и нет

Мнениеот kalin_ivanov » 11 Фев 2019, 15:44

Здравейте,

абонат съм на доставчик на ТВ и нет. Договорът ми от няколко години е безсрочен. В същия договор има следната клауза:

28. Договорът за услуги между ПОТРЕБИТЕЛЯ и НЕТ 1 се прекратява:
28.4. Едностранно и без предизвестие от НЕТ 1, в случай на неплащане на цените по т. 21.2 от тези Общи условия от страна на ПОТРЕБИТЕЛЯ;


Съответно в т.21.2 е написано:
21.2. Месечна абонаментна цена, осигуряваща достъп до услугите, за които е сключен договора между НЕТ 1 и ПОТРЕБИТЕЛЯ. Месечната абонаментна цена се заплаща в срок до 5-то число на месеца, следващ този за който се дължи.



Това означава ли, че НЕТ 1, едностранно и без предизвестие ще ми прекратят безсрочния договор на 6-то число, в случай не неплащане на месечната абонаментна цена?

Поздрави
kalin_ivanov
Нов потребител
 
Мнения: 3
Регистриран на: 11 Фев 2019, 15:31

Re: Прекратяване на безсрочен договор с доставчик на ТВ и не

Мнениеот kalin_ivanov » 12 Фев 2019, 11:11

Колеги, моля за мнение и/или коментар.
kalin_ivanov
Нов потребител
 
Мнения: 3
Регистриран на: 11 Фев 2019, 15:31

Re: Прекратяване на безсрочен договор с доставчик на ТВ и не

Мнениеот jhoro » 12 Фев 2019, 22:01

kalin_ivanov написа:Това означава ли, че НЕТ 1, едностранно и без предизвестие ще ми прекратят безсрочния договор на 6-то число, в случай не неплащане на месечната абонаментна цена?

Здравей!
Да, точно това означава.
Ако до 5-то число на текущия месец не си платите ползваните услуги през изтеклия, достъпа ви до тези услуги ще бъде спрян!
Този текст ви дава право също без предизвестие да си ползвате услугите 1 месец и после да кажете „Ай, чао!“
Какво неясно има?
jhoro
Активен потребител
 
Мнения: 2230
Регистриран на: 05 Окт 2006, 11:58

Re: Прекратяване на безсрочен договор с доставчик на ТВ и не

Мнениеот lawchoice » 12 Фев 2019, 23:46

kalin_ivanov написа:...
Това означава ли, че НЕТ 1, едностранно и без предизвестие ще ми прекратят безсрочния договор на 6-то число, в случай не неплащане на месечната абонаментна цена?


Ще го прекратят, ако искат!
"Човек може да има ум, знания, да бъде дори и гениален, но да няма характер." Ж. Лакордер
lawchoice
Потребител
 
Мнения: 892
Регистриран на: 28 Дек 2014, 22:44

Re: Прекратяване на безсрочен договор с доставчик на ТВ и не

Мнениеот doondie » 13 Фев 2019, 09:42

kalin_ivanov написа:Здравейте,
[...]
Това означава ли, че НЕТ 1, едностранно и без предизвестие ще ми прекратят безсрочния договор на 6-то число, в случай не неплащане на месечната абонаментна цена?

Поздрави

Здрасти,

Първо, много странен договор. Обикновено таксата (месечната абонаментна цена) се плаща преди месеца, за който се дължи, именно за да не се стига да ползване на услуга без заплащане. Не платиш ли => не ползваш. По този начин доставчикът няма да е ощетен, ако си некоректен.

На второ място, никой нормален търговец не прекратява автоматично договори заради 1-2 дни забава, защото няма интерес от това. Най-често се ограничават услугите, като след 2 или 3 неплатени такси договорът се разтрогва по вина на потребителя, за което се дължи неустойка, ако такава е предвидена. При всяко положение обаче се дължи незаплатената такса.

В обобщение на горното, доставчикът има право да прекрати договора на 6-то число, да. Едва ли ще го направи обаче, без да ти е дал възможност да се издължиш доброволно, тъй като ще те загуби като клиент, ако прекрати договора веднага и заведе дело. Нито ти имаш интерес от това, нито той.

Каква е всъщност идеята на запитването? Изображение

Поздрави!
'The best way to predict the future is to invent it!'
Аватар
doondie
Потребител
 
Мнения: 529
Регистриран на: 29 Юли 2017, 17:29
Местоположение: Плевен

Re: Прекратяване на безсрочен договор с доставчик на ТВ и не

Мнениеот bludniq_sin » 13 Фев 2019, 12:49

Идеята на запитването е вероятно надеждата да не се занимава да подава той едностранно уведомление за прекратяване на договора а те сами да си го прекратят "служебно" като не им плати (което ме съмнява да направят). Странно е дали така както е написано може да се тълкува, че при неплащане договорът се прекратява "автоматично" без значение от волята на доставчика ... Щото не виждам да пише, че той "може да прекрати", а е "се прекратява"..
Moral und Gerechtigkeit haben nichts mit Rechtswissenschaft zu tun.
bludniq_sin
Потребител
 
Мнения: 967
Регистриран на: 06 Яну 2011, 14:56

Re: Прекратяване на безсрочен договор с доставчик на ТВ и не

Мнениеот kalin_ivanov » 13 Фев 2019, 12:53

Здравейте,

Първо, благодаря на отзовалите се!


Бих желал да се перефразирам: Казусът се отнася само и единствено за преминал в безсрочен договор. Въпросът ми е съвсем тривиален. При неплащане на таксата (месечна абонаментна цена) достъпа до услугите се прекъсва. В такъв случай потребителят (т.е. аз) следва ли да дължи такса за услуга, която няма възможност да ползва, защото е била ограничена? И това дали е достатъчно условие безсрочният договор да се прекрати без предизвестие?

В допълнение, заплащането се прави до 5-то число на същия месец. Освен това, в моя конкретен случай доставчика/търговеца не е бил ощетен, тъй като услугите не са били ползвани.


П.С. Благодаря на всички отговорили, включително на ЛС.

Поздрави,
Калин
kalin_ivanov
Нов потребител
 
Мнения: 3
Регистриран на: 11 Фев 2019, 15:31

Re: Прекратяване на безсрочен договор с доставчик на ТВ и не

Мнениеот doondie » 14 Фев 2019, 01:23

kalin_ivanov написа:Казусът се отнася само и единствено за преминал в безсрочен договор.

Още от заглавния пост се разбира за какъв договор и каква услуга става дума. Аз отговорих по принцип как стоят нещата.

Договорът изначално си е безсрочен, но има минимален срок на действие, по време на който се дължи неустойка, ако бъде прекратен едностранно от потребителя. След като мине минималният срок на действие, договорът продължава да е в сила, докато не се прекрати, като се подновява автоматично месец за месец. В този период - след изтичане на минималния срок - няма неустойка за прекратяване. Обикновено се изисква само 1-месечно предизвестие.

kalin_ivanov написа:При неплащане на таксата (месечна абонаментна цена) достъпа до услугите се прекъсва. В такъв случай потребителят (т.е. аз) следва ли да дължи такса за услуга, която няма възможност да ползва, защото е била ограничена? И това дали е достатъчно условие безсрочният договор да се прекрати без предизвестие?

В допълнение, заплащането се прави до 5-то число на същия месец. Освен това, в моя конкретен случай доставчика/търговеца не е бил ощетен, тъй като услугите не са били ползвани.

Ако услугата не е доставяна, тогава няма основание за заплащане. Ако е доставяна, но не е ползвана, тогава има основание за заплащане. Единствено съдът може да се произнесе категорично обаче на база фактическата обстановка. А в българския съд всичко е на късмет. Някои съдии са откровено малоумни, но лошото е, че много са такива и на втора инстанция.

Сега, друг е въпросът, че в договора действително пише "се прекратява", а не "може да се прекрати". Аз затова го нарекох и странен - от една страна заради това, че таксата се плаща след текущия месец, и от друга, защото не се предвижда възможност за прекратяване, а едва ли не това става автоматично. Няма ли клауза за лихва/такса при забавяне на плащането?

Тъй като съдът ще поиска да види договора и ако съдията е буквояд, напълно е възможно да каже, че при неплащане на таксата от 6-то число договорът се счита за автоматично прекратен от страна на доставчика. При това положение дори услугата да е доставяна след това, то тя се счита за непоискана, а за такива услуги не се плаща. Камо ли ако услугата реално е била спряна (не просто ограничена, понеже ограничена е, ако ти ограничат скоростта от 50 Мбит/с на 128 Кбит/с примерно).

Най-добре, разбира се, е договори да се прекратяват по взаимно съгласие или поне по начина, предвиден в тях, за да не се стига до руска рулетка в съда.
'The best way to predict the future is to invent it!'
Аватар
doondie
Потребител
 
Мнения: 529
Регистриран на: 29 Юли 2017, 17:29
Местоположение: Плевен

Re: Прекратяване на безсрочен договор с доставчик на ТВ и не

Мнениеот sylviapetkova » 18 Фев 2019, 16:51

kalin_ivanov, при тази формулировка на договора Ви, действително, ако не заплатите навреме месечната абонаментна цена, договорът трябва да се счита за прекратен. Съответно при това тълкуване, можете да спорите, че поради "автоматичното" прекратяване на договора, не дължите заплащане на цената. Предвид, обаче, че "вината" за прекратяването на договора, ще се счете за Ваша, ще дължите обезщетение за неизпълнение.

Обичайно, обаче, доставчиците спират предоставянето на услугата до заплащане на месечната абонаментна цена. Тъй като това е договор за периодично изпълнение, неплащането на една вноска може да доведе до непредоставянето на съответстващата ѝ услуга. Договор, обаче, все още има и ще се дължи изпълнение по него.

При неплащане на таксата (месечна абонаментна цена) достъпа до услугите се прекъсва. В такъв случай потребителят (т.е. аз) следва ли да дължи такса за услуга, която няма възможност да ползва, защото е била ограничена? И това дали е достатъчно условие безсрочният договор да се прекрати без предизвестие?

По отношение на неползването на услугите, от значение не е дали сте ги ползвали, а дали доставчикът ги е доставял съобразно уговореното. Ако е така, дължи се плащане за всяко негово изпълнение по договора. Затова, най - чистият вариант, в случай че не се ползва съответната услуга, е да се пусне предизвестие за прекратяване на договора.
sylviapetkova
Младши потребител
 
Мнения: 31
Регистриран на: 15 Фев 2019, 13:55


Назад към Взаимопомощ


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 20 госта


cron