Страница 1 от 1

относно ЕКО -то на МПС

МнениеПубликувано на: 14 Ное 2018, 11:11
от tochotocho
Считам, че темата е актуална с оглед на нашумелите дискусии за данъка на МПС. Твърди се, че НЯМА да се променя досегашния размер съобразен с годините на автомобила,но се прибавя НОВ компонент ЕКО! Но напр. купен от чужбина, регистриран в България автомобил.В големия талон не е посочена ЕКО категория. ! Сигурно не съм само аз. Какво се прави! Предполагам, че съм поне ЕКО 5. Четох, че не признаван , оценка от съответния производител т.е. българският му представител. Що за дивотия- съвет да мина отново през КАТ, там да определят ЕКО-то и да ми пререгистрират автомобила = на време, опашки, пари! Моля, за съвет!

Re: относно ЕКО -то на МПС

МнениеПубликувано на: 14 Ное 2018, 11:28
от dog123
Това колко "еко" е бил вашият автомобил когато е произвеждан, не винаги има пряка връзка с това колко е "еко" към момента. Например , компоненти по изпускателната система трябва да се заменят периодично за да работят правилно.Цената им обаче не се харесва много по нашите ширини, и масово се режат катализатори и подобни. В цивилизованите страни отделяните газове се замерват периодично, и се поставя стикер според резултатите. Тук при минаване на преглед, отново се "замерват" газовете, ама само на ужким! Всички са "евро 6" и всичко е точно!

Re: относно ЕКО -то на МПС

МнениеПубликувано на: 14 Ное 2018, 16:49
от TheOldMan
Производителя декларира че ако автомобила е технически изправен, то той отговаря на съответната норма - ЕВРО 4, ЕВРО 5 и т.н. При всеки годишен преглед автомобила (поне по документи) се преглежда и се дава заключение ,че е изправен.
Не виждам какво още могат да искат тоя или оня. Едно листче от всеки представител на марката ,че този модел е ЕКО еди-колко-си и документа за минат ГТП трябва да са напълно достатъчни.