начало

Утре ще се проведе акция по кръводаряване в Съдебната палата в София Утре ще се проведе акция по кръводаряване в Съдебната палата в София

Смяна на статут на помещение

Правила на форума
Ако искате да Ви помогнат, помогнете и Вие: Българската Коледа - http://www.bgkoleda.bg/ ; SOS Детски селища България - http://www.sosbg.org/ ; Спаси, дари на .... - http://www.save-darina.org/ ; И АЗ МОГА - http://www.icantoo.eu/ ; Единен дарителски номер - http://dmsbg.com/projects_list_actual.php ; Коледа 365 - http://koleda365.org/ ...


Re: Смяна на статут на помещение

Мнениеот ptankov » 13 Дек 2017, 11:13

emilgrigorov написа:
augustina написа:... тъй като предполагам гаража е по-ниска степен от офис ...

Няма такива положения. За съжаление.
Както и никъде не пише, че вратата на офиса не може да е гаражна. Няма и такова нормативно изискване, че в офиса си не можете да държите автомобил ... :lol:
В случая проблем е промяната на фасадата.


Аз съм същия случай. Сложих си гаражна врата и си държа колата вътре, но въпросът ми е следния: Колко по-скъп ще ми е данъкът сега, когато помещението е "магазин", отколкото ако му сменя предназначението на "гараж"? Дали си струва усилията и парите? Ще се изплати ли от по-ниския данък в обозримо бъдеще?
ptankov
Нов потребител
 
Мнения: 1
Регистриран на: 13 Дек 2017, 11:11

Re: Смяна на статут на помещение

Мнениеот lakavitsa » 13 Дек 2017, 11:22

Това ще прецените сами, като подадете заявление до районна/общинска администрация съответните документи, след среща с /не/подкупните лица в общината, и направите сравнение. Може да (по)искате консултация със съответните лица. Няма да Ви разкарат. Не Ви обещавам.
lakavitsa
Потребител
 
Мнения: 656
Регистриран на: 26 Май 2010, 14:00

Re: Смяна на статут на помещение

Мнениеот vitavi » 19 Юни 2018, 13:38

Здравейте, имам проблем, на който адвокати дават разнопосочни отговори.
Закупила съм апартамент в многофункционална сграда. В нотариалния акт е отбелязан АПАРТАМЕНТ, в кадастъра под идентификационен номер е записано апартамент, жилище. При регистрация в общината данъци и такси заплащам като за единствено жилище и с адрес за постоянно пребиваване по лична карта.
Моят проблем (а и на всички съседи)е, че нямаме извадени от инвеститора индивидуални партиди към ЧЕЗ. На всеки етаж има разпределителни табла с поставени контроли за отчитане на консумираната електроенергия за всеки апартамент по отделно . Трафопоста е на инвеститора и той не желае да го предложи за изкупуване от ЧЕЗ. В разрешението за ползване е записано като ХОТЕЛСКИ АПАРТАМЕНТИ на 4, 5, 6-ти етажи. Тока като НЕБИТОВИ потребители си заплащаме в канцеларията на инвеститора.
Въпроси:
1. Какво означава ХОТЕЛСКИ АПАРТАМЕНТ, при положение, че няма помещение като регистратура за временно пребиваване и не е затворен курортен комплекс за временно пребиваване. Имаме законно избрана и регистрирана Етажна собственост с професионален домоуправител.
2. Разминаването е между Разрешението за ползване, Нотариален акт и Кадастър. Ако може някой да ми обясни какво точно съм закупила и необходимо ли е промяна на статута и на кое, за да мога да си извадя индивидуална партида и да бъда битов потребител.
3. От къде започва разплитането на възела ? Имаме подадени заявления към ЧЕЗ и становища за одобрение. Необходимо да си поставим точка на захранване до сградата за връзката с ЧЕЗ. Инвеститора отказва всякакво съдействие. Сградата е в гаранция до края на 2019 г. и ние нямаме никакъв интерес да пипаме сами по инсталацията, за която вече сме заплатили като идеални части към имотите си. Кой трябва да подготви вътрешната инсталация по отделянето на етажната собственост от търговския център ?
Благодаря, ако някой се включи в тази дискусия.
vitavi
Нов потребител
 
Мнения: 2
Регистриран на: 22 Яну 2018, 10:16

Re: Смяна на статут на помещение

Мнениеот ttania » 15 Окт 2018, 14:12

Зравейте! Сблъсквам се с подобен казус и имам нужда от съвет:
Искам да наема помещение, чийт статут по нотариален акт е Фитнес, а по кадастална скица е Обект за спортна и развлекателна дейност. Бих искала да направя детски център / детски клуб, и от общината ми казаха, че трябва смяна на предназначението (мин 6 месеца!).
Може ли да ме посъветвате за варианти на формулиране на дейността така, че отговаря на същестуващото положение? къде може да се намери формулировка какво стои зад тези кодове в Приложение № 2 към чл. 13, ал. 2, чл. 14, ал. 4 и чл. 16, ал. 2, Таблица 3 - Класификатор за предназначение на сградите и на самостоятелните обекти в тях?

Благодаря предварително за споделено мнение / опит!
ttania
Нов потребител
 
Мнения: 1
Регистриран на: 15 Окт 2018, 14:05

Предишна

Назад към Строителство и регулация


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


cron