начало

1000 лв. глоба за кандидат за младши съдия, представил фалшиви препоръки от юристи пред ВСС 1000 лв. глоба за кандидат за младши съдия, представил фалшиви препоръки от юристи пред ВСС

Проблем с фирмата за поддръжка и управление на етажната собс

Правила на форума
Ако искате да Ви помогнат, помогнете и Вие: Българската Коледа - http://www.bgkoleda.bg/ ; SOS Детски селища България - http://www.sosbg.org/ ; Спаси, дари на .... - http://www.save-darina.org/ ; И АЗ МОГА - http://www.icantoo.eu/ ; Единен дарителски номер - http://dmsbg.com/projects_list_actual.php ; Коледа 365 - http://koleda365.org/ ...


Проблем с фирмата за поддръжка и управление на етажната собс

Мнениеот desislavanikolova » 25 Юни 2019, 17:40

Здравейте,имам голям проблем от както блокът смени фирмата за управление и поддръжка.Знам,че закона за етажната собственост е променен от тази година,и нямам нищо против промяната,но моят проблем се отнася за предходните години.Случаят е следния-притежавам ателие в сграда построена 2008 год.в столичен квартал.Ателието е на шпакловка и замазка и до днес,без някой да е живял в него.Нямаме дори издадени партиди за ток и вода.До преди 2-3 години нямахме проблеми с предходната обслужваща фирма-плащахме само годишната сума за поддържане на блока,без ежемесечните такси за комунални услуги.Действащата в момента фирма обаче,по никакъв начин не се съгласява на този начин на плащане и не се съобразява с никакви закони.Фирмата продължава да ни начислява всякакви такса за асансьор,ток,чистачка и т.н. за жилище в което никой никога не е живял.До сега сме провели няколко телефонни разговора,при които се стига дори до заплахи от тяхна страна.Понеже живея в чужбина и много рядко си идвам в България,не съм присъствала на нито едно от общите събрания,но знам,че в нашият случай не се изисква решение на общото събрание,за освобождаване от ежемесечни такси за жилище,което никога не е било обитавано.Моля дайте ми съвет какво да правя-знам,че от тази година трябва да заплащам 50% от всички разходи от общите ни части,независимо,че жилището е необитавано,но какво да правя по отношение на сумите,за които фирмата има неоснователни претенции?
desislavanikolova
Нов потребител
 
Мнения: 4
Регистриран на: 15 Сеп 2018, 12:05

Re: Проблем с фирмата за поддръжка и управление на етажната

Мнениеот lakavitsa » 26 Юни 2019, 07:20

За да се получи дискусия при този настъпил хаос във Вашата ЕС, ще трябва да съобщите за промените които са станали в Зуес, за които сте научили по някакъв начин.
lakavitsa
Потребител
 
Мнения: 675
Регистриран на: 26 Май 2010, 14:00

Re: Проблем с фирмата за поддръжка и управление на етажната

Мнениеот desislavanikolova » 26 Юни 2019, 14:13

Нищо не разбирам от това,което сте написали.Проблема е,не в промяната на закона,а, начислените в предходните години суми за комунални услуги,които по закон не би трябвало да плащам.
desislavanikolova
Нов потребител
 
Мнения: 4
Регистриран на: 15 Сеп 2018, 12:05

Re: Проблем с фирмата за поддръжка и управление на етажната

Мнениеот lakavitsa » 26 Юни 2019, 14:22

"Знам,че закона за етажната собственост е променен от тази година,и нямам нищо против промяната,но моят проблем се отнася за предходните години".
От тази 2019 ГОДИНА, ЗУЕС кога е променян? Дайте новината! 50% от населението е заинтересовано от отговора Ви.
lakavitsa
Потребител
 
Мнения: 675
Регистриран на: 26 Май 2010, 14:00

Re: Проблем с фирмата за поддръжка и управление на етажната

Мнениеот desislavanikolova » 26 Юни 2019, 15:06

в предходните години,ако жилището е обитавано по- малко от месец,с решение на управителния съвет се плащаха 50% от текущите разходи,но при положение,че жилището е необитавано дори и ден,тези разходи не бяха дължими и не се изискваше решение на общото събрание.Промяната е ,че от тази година,обитавано или не се заплащат 50% от разходите!И смекчете тона си.Много сте груб или груба.Тук съм за съвет,а вашият отговор е доста нападателен.Научете се как да комуникирате нормално с хората.Може и да греша,но затова пиша тук,за да получа адекватен отговор.Дължа или не комунални разходи за предходни години.
desislavanikolova
Нов потребител
 
Мнения: 4
Регистриран на: 15 Сеп 2018, 12:05

Re: Проблем с фирмата за поддръжка и управление на етажната

Мнениеот lakavitsa » 26 Юни 2019, 21:54

“Знам,че закона за етажната собственост е променен от ТАЗИ година“. Тази година е 2019. Доколкото си спомням от различни източници, медии и пр. не са споменавали за промяна на ЗУЕС. През ТАЗИ 2019 година. Не ми е груб тонът, просто си позволявам да Ви помоля да уточните за кои точно промени иде реч. Освен ако не е тайна...
lakavitsa
Потребител
 
Мнения: 675
Регистриран на: 26 Май 2010, 14:00

Re: Проблем с фирмата за поддръжка и управление на етажната

Мнениеот nikodim77 » 26 Юни 2019, 23:25

Така! Ще започна с „новината”, за която 50% от населението е заинтересовано от отговора по темата. Та – последното изменение на закона имаме обнародвано в ДВ. бр.17 от 26 Февруари 2019 г. и по-конкретно това са текстовете на; чл. 7, ал 4 и чл.11, ал. 1, т. 17 и 18. тук ще вметна, че тези изменения така или иначе на са относими към зададената тема, така че тяхното уточняване е излишно.
Относно менинето ми по „големият проблем”, който desislavanikolova счита, че има:
Това, че не се изисква решение на общото събрание, за освобождаване от ежемесечни такси за жилище, което никога не е било обитавано, не е съвсем така. Наистина законът казва, че разходите за управление и поддържане на общите части на етажната собственост са дължими от всички собственици (ползватели и други твари), но и указва, че тези разходи не се дължат от собственик, който пребивава в етажната собственост не повече от 30 дни в рамките на една календарна година. Това добре…!, но един друг текст ни предоставя следното: „Общото събрание с мнозинство повече от 50 на сто от идеалните части от общите части може да реши собственик, ползвател или обитател, който отсъства повече от 30 дни в рамките на една календарна година да заплаща за времето на отсъствие 50 на сто от разходите за управление и поддържане по ал. 1. За отсъствието се уведомява писмено председателят на управителния съвет (управителят).” Но и това 50%-тно плащане не е дължимо от Вас, както си мислите, в случай, че няма изрично решение на ОС по този въпрос, което да е документирано по надлежния ред. В този смисъл не мисля, че фирмата - домоуправител може да Ви иска суми, за чието начисляване са налични императивни законови норми и липсва (вероятно) изричен акт на ОС за тяхната изискуемост.
По телефона тези неща не се вършат! Само писмено! Изпращате им писмо (факс, имейл), в което излагате своите възражения, които подкрепяте с посоченото в закона и чакате… В кореспонденцията си до тях можете да отбележите, че не одобрявате заплашителният им тон!

пп. Законът за управление на етажната собственост е наличен тук в "LEX. bg"
nikodim77
Потребител
 
Мнения: 675
Регистриран на: 23 Апр 2009, 14:29

Re: Проблем с фирмата за поддръжка и управление на етажната

Мнениеот lakavitsa » 07 Юли 2019, 12:44

За да отговоря по начин по който личи неосводомяване за промените в закона за етажната собственост, настъпили през 2019, при условие че доста се ослушвам по медии, най-различни, още повече, че имаме същите проблеми в сградата ни в режим ЕС като на станислава потърсила решение на проблема си в лекс.бг, мога да заявя оттук, че е недостатъчно разгласявано. Да, ще повторя, че 50% или около 50% от населението на БГ е заинтересовано от дискусии по разходите за Управление и поддръжка на ет. собственост. По-точно, недостатъчно разгласяване на ЗУЕС по отношение на вноските за Ремонт, обновяване на ЕС, където се акцентира върху безплатното или вече нископлатното саниране на сградите, и покрай което доста се пооткрадна, между другото. Но това е друга бира. Все пак благодарности на "Никодим77" за пояснението и инфото.
lakavitsa
Потребител
 
Мнения: 675
Регистриран на: 26 Май 2010, 14:00

Re: Проблем с фирмата за поддръжка и управление на етажната

Мнениеот georgiev_sfbg » 14 Ное 2019, 09:32

desislavanikolova написа:Здравейте,имам голям проблем от както блокът смени фирмата за управление и поддръжка.Знам,че закона за етажната собственост е променен от тази година,и нямам нищо против промяната,но моят проблем се отнася за предходните години.Случаят е следния-притежавам ателие в сграда построена 2008 год.в столичен квартал.Ателието е на шпакловка и замазка и до днес,без някой да е живял в него.Нямаме дори издадени партиди за ток и вода.До преди 2-3 години нямахме проблеми с предходната обслужваща фирма-плащахме само годишната сума за поддържане на блока,без ежемесечните такси за комунални услуги.Действащата в момента фирма обаче,по никакъв начин не се съгласява на този начин на плащане и не се съобразява с никакви закони.Фирмата продължава да ни начислява всякакви такса за асансьор,ток,чистачка и т.н. за жилище в което никой никога не е живял.До сега сме провели няколко телефонни разговора,при които се стига дори до заплахи от тяхна страна.Понеже живея в чужбина и много рядко си идвам в България,не съм присъствала на нито едно от общите събрания,но знам,че в нашият случай не се изисква решение на общото събрание,за освобождаване от ежемесечни такси за жилище,което никога не е било обитавано.Моля дайте ми съвет какво да правя-знам,че от тази година трябва да заплащам 50% от всички разходи от общите ни части,независимо,че жилището е необитавано,но какво да правя по отношение на сумите,за които фирмата има неоснователни претенции?

АКО ИМА РЕШЕНИЕ НА ОС НА ЕС - ДЪЛЖИТЕ 50% ОТ ОБЩИТЕ РАЗХОДИ!
„Общото събрание с мнозинство повече от 50 на сто от идеалните части от общите части може да реши собственик, ползвател или обитател, който отсъства повече от 30 дни в рамките на една календарна година да заплаща за времето на отсъствие 50 на сто от разходите за управление и поддържане по ал. 1. За отсъствието се уведомява писмено председателят на управителния съвет (управителят).”
АКО НЯМА ТАКОВА РЕШЕНИЕ НА ОС НА ЕС - НЕ ДЪЛЖИТЕ ОБЩИ РАЗХОДИ СЪГЛ.ЗУЕС - ...тези разходи не се дължат от собственик, който пребивава в етажната собственост не повече от 30 дни в рамките на една календарна година.
ЩОМ ИСКАТ ОТ ВАС ДА ЗАПЛАЩАТЕ - ПОИСКАЙТЕ ДА ВИ ПРЕДСТАВЯТ ПРОТОКОЛ ОТ ПРОВЕДЕНО ОС НА ЕС, НА КОЕТО Е ПРИЕТО РЕШЕНИЕ, ДА ЗАПЛАЩАТЕ 50% ОТ ОБЩИТЕ РАЗХОДИ!

П.П. ...Ако продължават да Ви досаждат, притесняват, заплашват и т.н. - подайте Жалба до МВР!
https://www.mvr.bg/%D0%BD%D0%B0%D1%87%D0%B0%D0%BB%D0%BE
ЗСВ-Съдиите, съдебните заседатели, прокурорите и следователите нямат право да изразяват предварително становище по възложените им дела, както и становище по дела,които не са им възложени. Съдия, прокурор и следовател няма право да дава правни консултации.
georgiev_sfbg
Активен потребител
 
Мнения: 1147
Регистриран на: 13 Окт 2009, 07:26

Re: Проблем с фирмата за поддръжка и управление на етажната

Мнениеот tochotocho » 29 Ное 2019, 18:30

Чета ги тези съвети ,смешки. Аз собственикът няма да ползвам имота повече от 30дни. Да кажем от 01. май.2019 г,. наемателят напусна. Търся нов. До сега нямам ! Домоуправителят е НЕОТКРИВАЕМ, пуснах му писмо с обр. разп. не го получава Пъхам писма в пощ.кутия , давам тел. за връзка - мълчание. И сега идва нова касиерка и си иска пълния размер на таксите. Как да и представя Решение на Общото събрание. Трябвало е да го инициирам ли чрез Общината. ?
tochotocho
Потребител
 
Мнения: 414
Регистриран на: 16 Юни 2013, 22:34

Re: Проблем с фирмата за поддръжка и управление на етажната

Мнениеот georgiev_sfbg » 29 Ное 2019, 18:54

tochotocho написа:Чета ги тези съвети ,смешки. Аз собственикът няма да ползвам имота повече от 30дни. Да кажем от 01. май.2019 г,. наемателят напусна. Търся нов. До сега нямам ! Домоуправителят е НЕОТКРИВАЕМ, пуснах му писмо с обр. разп. не го получава Пъхам писма в пощ.кутия , давам тел. за връзка - мълчание. И сега идва нова касиерка и си иска пълния размер на таксите. Как да и представя Решение на Общото събрание. Трябвало е да го инициирам ли чрез Общината. ?

:idea: Може да му изпратиш нотариална покана, щом толкова се затрудняваш да му връчиш писменото си уведомление. :wink:
...Но ти за "такова животно" май не си чувал?! :mrgreen:
ЗСВ-Съдиите, съдебните заседатели, прокурорите и следователите нямат право да изразяват предварително становище по възложените им дела, както и становище по дела,които не са им възложени. Съдия, прокурор и следовател няма право да дава правни консултации.
georgiev_sfbg
Активен потребител
 
Мнения: 1147
Регистриран на: 13 Окт 2009, 07:26

Re: Проблем с фирмата за поддръжка и управление на етажната

Мнениеот tochotocho » 15 Дек 2019, 21:30

Ех, Пешо ! Изпратих и Нот. покана. Но няма кой да я получи. Имам протокол от нотариуса, че трикратно е търсено лицето и не му е връчена нот.покана. Касиерката казва-това не ме интересува- плащай си !То на книга, нещата са елементарни, но на практика .... Дори да успея във някакъв час да намеря ДОМОУПРАВИТЕЛЯ, няма гаранция че ще подпише уведомлението. Хлопва ти вратата и толкова. Е, да -трима свидетели ипр. И с тях го дебнем дни наред. Също абсурд!
tochotocho
Потребител
 
Мнения: 414
Регистриран на: 16 Юни 2013, 22:34


Назад към Етажна собственост


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта


cron