начало

МВР разтури палатковите лагери, протестиращите издигнаха барикади МВР разтури палатковите лагери, протестиращите издигнаха барикади

договор за туристически пакет

Казуси по търговско право. Търговска регистрация
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.


договор за туристически пакет

Мнениеот stanimira73 » 15 Мар 2020, 17:31

имаме договор за туристически пакет сключен на 22.01 за екскурзия в Египет. Платено капаро и с доплащане 30дни преди полета. Не сме платили остатъка. Може ли някой да ми отговори при евентуално съдебно производство дали бихме могли да си върнем парите. От агенцията ми отговарят че няма форсмажор защото щяло да има полет но ние с маски на почивка няма да ходим. Благодаря на отговорилите.
stanimira73
Нов потребител
 
Мнения: 6
Регистриран на: 13 Ное 2018, 18:14

Re: договор за туристически пакет

Мнениеот doondie » 15 Мар 2020, 21:37

За коя дата е екскурзията? Какво пише в договора? На КЗП и Министерство на туризма оплакали ли сте се вече?

Според сайта на МВнР, Египет е дестинация с ниво на риск 3 по 5-бална система. Не би било разумно да пътувате до държава с ниво на риск 3, както и не би било отговорно да пътувате по време на пандемия. За мен това са форсмажорни обстоятелства. Това, че щяло да има полет, не променя по никакъв начин ситуацията.

Иначе мнението ми за дело е, че бихте могли да си върнете парите, ако в договора е предвидена такава клауза и докажете, че е изпълнена, т.е. има обстоятелства, които обуславят разваляне на договора и връщане на капарото. Дори да няма такава клауза, би трябвало да има, т.е. не можете да се откажете от права, които имате по закон (правото на отказ би трябвало да е регламентирано; говоря от обща култура, не съм проверявал). Но първо минете през КЗП и МТ, като преди това отправите писмена молба до туроператора за разваляне на договора и връщане на предплатената сума. Съответно ги информирайте, че при нежелание от тяхна страна да проявят разбиране, ще се обърнете към КЗП и МТ.
'The best way to predict the future is to invent it!'
Аватар
doondie
Потребител
 
Мнения: 294
Регистриран на: 29 Юли 2017, 17:29
Местоположение: Плевен

Re: договор за туристически пакет

Мнениеот kdkrastev1234 » 16 Мар 2020, 00:02

Лаладжийски съвет, който само ще ви загуби времето. Някой да е чул КЗП да реши подобен спор ? Защото аз поне незнам такъв случай. Ще ви извикат, ще ви предложат споразумение /разбирай ще те убеждават да се откажеш от исканията си/. И ако не си балама да им се вържеш, ще ти кажат да си търсиш правата в съда.
Най-важното в случая е дали сте се договаряли с агент или с туроперарор. И на кой сте платили. Принципно е важен и договора. Ама те ползват едни и същи бланки и той вероятно е типов, с клаузи само срещу вас.
Парите ще си вземете само съдебно. Ако държите на цялата сума. Стратегиите са различни, в зависимост от това с кой сте се договаряли.
kdkrastev1234
Потребител
 
Мнения: 616
Регистриран на: 27 Фев 2014, 08:22

Re: договор за туристически пакет

Мнениеот stanimira73 » 16 Мар 2020, 08:52

Здравейте,
Към момента няма забрана на чартърните полети до Египет.
За съжаление сумата е невъзвращаема, според вашия договор за ранни записвания:
7. Условия за РАННИ / ПРОМОЦИОНАЛНИ записвания
7.1. Ранните/промоционални записвания са валидни при резервация и плащане, направени до обявените промоционални дати!
7.2. Всяка промяна на име на турист или дата на пътуване по резервация за ранно/промоционално записване, се заплаща до съответната дата на
стандартните цени!
7.3. Всеки турист, койтo e резервирал и заплатил пакет за ранно/промоционално записване в случай на анулация, може да се откаже от договора,
без да дължи неустойка, ако анулацията се направи до 10 ч. в първия работен за ТУРОПЕРАТОРА ден, следващ деня на закупуването. При
закупуване на билети за спортни състезания от типа на Формула 1 и билети за концерти, при поръчан и вече закупен билет от ТУРОПЕРАТОРА
сумата не се възстановява, а се доставя билетът на самия клиент. Във всички останали случай, когато налице е невъзможност да смени датата и
заплати по стандартни цени, то ПОТРЕБИТЕЛЯ губи 100% от внесената сума.

Това, което може да предложим е смяна на имена по резервациите ви.

Оставам на разположение.

Това ми отговориха от Туристическата Агенция, капарото ни е за 4ма възрастни и мисля че ще го вземем ако съда го постанови. Но на този етап при пандемия незная законите дали се гледа само техния договор или се взема предвид форсмажор че има пандемия и риск от заразяване БЛАГОДАРЯ ВИ ЗА ОТГОВОРИТЕ
stanimira73
Нов потребител
 
Мнения: 6
Регистриран на: 13 Ное 2018, 18:14

Re: договор за туристически пакет

Мнениеот doondie » 16 Мар 2020, 17:30

kdkrastev1234 написа:Лаладжийски съвет, който само ще ви загуби времето.
А завеждането на дело по време на извънредно положение ще ѝ спести време, така ли да го разбираме?

Явно идеята ми не е била възприета по начина, по който трябваше, затова ще поясня. Дали КЗП ще помогне или не в случая е без значение. Намерението на потребителя да се оплаче би трябвало да е достатъчна мотивация за търговеца да погледне по-сериозно на случая, дори да направи приемлив компромис, ако трябва, за да си спести допълнителни последствия като потенциална имуществена санкция от контролните органи или най-малкото опетняване на имиджа. Нито търговецът, нито потребителят имат интерес от съдебно разрешение на спора.

kdkrastev1234 написа:Някой да е чул КЗП да реши подобен спор ? Защото аз поне незнам такъв случай. Ще ви извикат, ще ви предложат споразумение /разбирай ще те убеждават да се откажеш от исканията си/. И ако не си балама да им се вържеш, ще ти кажат да си търсиш правата в съда.
Какво може и какво ще направи КЗП са две напълно различни хипотези. Нека дам реален пример за възможно развитие. Всеки е свободен да си прави каквито изводи и аналогии желае.

Потребител купува мобилно устройство. То дефектира в рамките на гаранционния срок. Потребителят предявява рекламация. Търговецът удовлетворява рекламацията и извършва ремонт в едномесечния срок. Устройството дефектира още два пъти в гаранционния срок, като търговецът всеки път извършва ремонт в срок. Устройството дефектира 4-ти път в гаранционния срок и потребителят заявява, че желае възстановяване на платената сума. Това е негово право (чл. 114, ал. 3 от ЗЗП), но търговецът отказва под някакъв претекст. Потребителят се обръща към КЗП. КЗП извършва проверка и глобява търговеца с 500 лв, като му издава и задължителни предписания да възстанови сумата на потребителя. (Търговецът обжалва, но ВАС потвърждава законосъобразността на инструкциите. Това обаче е без значение.)

Изводът е, че КЗП има инструментите да помогне. Дали ще го направи и в какъв срок е съвсем отделен въпрос, който не зависи от мен. Дори "помощта" да се изрази просто в организиране на помирителна комисия, потребителят не е длъжен да отстъпва, ако смята, че правата му са нарушени. Ако в крайна сметка ще трябва да заведе дело, така да бъде. Поне ще е дал възможност на търговеца да поправи нещата, като ще изтъкне това в съда, особено ако КЗП е преценила, че действително има нарушение.

stanimira73 написа:Това ми отговориха от Туристическата Агенция
В цитираните точки от договора няма нищо за прекратяването му по независещи от страните обстоятелства. Ако това е първият им отговор, можеш да им отговориш, че не си удовлетворена и молиш за окончателното им решение по казуса, преди да се обърнеш към КЗП и МТ.

Миналата седмица имаше подобна тема:
Инцидент възникнал с коронавируса
doondie написа:Ето какво е казала Министърът на туризма по въпроса преди 2-3 седмици:
Туристите, които пътуват към Италия в близко време могат да отидат до офисите на туроператорите, от които са закупили ваканциите и да получат обратно предплатените пари за почивките. Копирано от standartnews.com

В същия дух по-рано се бил изказал и Председателят на КЗП, но с уточнението, че при директни резервации (т.е. без туроператор) нещата били по-различни.
Ако сами сме организирали пътуването си – купили сме си самолетните билети, запазили сме си хотел, нещата не стоят точно така. Всичко зависи от това какви са били предварителните условия, при които ние сме направили резервациите на отделите компоненти на пътуването.
Не виждам каква е разликата обаче, след като в конкретния случай цялата държава Италия е под карантина.

Апропо, беше ли ви обяснено предварително или в последвие от туроператора, че страната е с повишено ниво на риск?
'The best way to predict the future is to invent it!'
Аватар
doondie
Потребител
 
Мнения: 294
Регистриран на: 29 Юли 2017, 17:29
Местоположение: Плевен

Re: договор за туристически пакет

Мнениеот stanimira73 » 16 Мар 2020, 20:56

Апропо, беше ли ви обяснено предварително или в последвие от туроператора, че страната е с повишено ниво на риск?
това за повишено ниво на риск е 3то ниво и е от години такова но сега положението е друго защото има пандемия и затварят граници а според туроператора ми нямало проблеми те били дезинфекцирали постоянно автобусите и самолетите.
Договора го сключихме на 20.01.20 тогава нямаше пандемия и платих 1300лв. но по договор трябва да доплатя 30 дни преди полета остатъка от 3074лв. Въпроса е, че трябва да доплатя остатъка до 20.03.20 и няма да го направя и ще наруша договора. Ще пусна жалба до КЗП и ще говоря с МТ дано ми върнат капарото.
stanimira73
Нов потребител
 
Мнения: 6
Регистриран на: 13 Ное 2018, 18:14

Re: договор за туристически пакет

Мнениеот doondie » 17 Мар 2020, 01:16

stanimira73 написа:това за повишено ниво на риск е 3то ниво и е от години такова но сега положението е друго защото има пандемия и затварят граници
Въпросът ми не беше откога е такова нивото, нито защо, а дали ви е било обяснено предварително. Също така все още не съм видял клауза за разваляне при непредвидени и независещи от страните обстоятелства.

stanimira73 написа:според туроператора ми нямало проблеми те били дезинфекцирали постоянно автобусите и самолетите.
По тяхната логика могат да ви качат на "дезинфекциран самолет" и дори в Италия да ви пратят... Пълен абсурд!

При положение че гражданите са призовани да не пътуват изобщо в чужбина, освен ако не е крайно наложително, не разбирам защо е този инат от страна на туроператора, който при това положение гарантирано няма да ви запази като клиенти. Предполагам, че не е просто до инат, а защото те вероятно също са направили резервации и са капарирали, но говорим за форсмажорни обстоятелства, за които клиентът няма никаква вина.
'The best way to predict the future is to invent it!'
Аватар
doondie
Потребител
 
Мнения: 294
Регистриран на: 29 Юли 2017, 17:29
Местоположение: Плевен

Re: договор за туристически пакет

Мнениеот stanimira73 » 18 Мар 2020, 22:06

doondie ОГРОМНО БЛАГОДАРЯ за отговора ви бъдете здрави цялото ви семейство. Само хубави неща да ви се случват в живота.
Имах обаждане от агенцията, че ще ми изпратят емейл за анекс съм договора и ще си ползваме парите за друга дестинация 2021 което ме устройва.
stanimira73
Нов потребител
 
Мнения: 6
Регистриран на: 13 Ное 2018, 18:14

Re: договор за туристически пакет

Мнениеот doondie » 18 Мар 2020, 23:11

stanimira73 написа:Имах обаждане от агенцията, че ще ми изпратят емейл за анекс съм договора и ще си ползваме парите за друга дестинация 2021 което ме устройва.
Страхотно! Радвам се, че резултатът е приемлив и без да се стига до съд.
Изображение

stanimira73 написа:doondie ОГРОМНО БЛАГОДАРЯ за отговора ви бъдете здрави цялото ви семейство. Само хубави неща да ви се случват в живота.
хаха И аз благодаря за обратната връзка и пожеланията! Всичко добро!
Изображение
'The best way to predict the future is to invent it!'
Аватар
doondie
Потребител
 
Мнения: 294
Регистриран на: 29 Юли 2017, 17:29
Местоположение: Плевен

Re: договор за туристически пакет

Мнениеот ivanov_p » 19 Мар 2020, 12:19

Вариантите са два:
1. Да доплатите сумата и в уречения ден и час да се явите за извозване до дестинацията, което очевидно няма да стане и въз основа на това да искате връщане на цялата сума. Проблем - фирмата може да се окаже неплатежоспособна и да не ви върне нищо, вкл. и разноските по делата. Предполагаемо решение: Откриване на акредитив на името на туроператора за остатъка от сумата, който да се освободи при определени условия.
2. Макар времето да е напреднало, направете писмено запитване до туроператора, като изложите настъпилите след плащането на капарото факти и поискате да ви се отговори на определени въпроси с нужните доказателства (напр. нает ли е самолет към датата на окончателно плащане), преди внасянето на остатъка, вкл. и да предложите да внесете парите по акредитив, като в заключение заявите, че задавате тези въпроси за да сте сигурен, че не става въпрос за измама по смисъла на НК.
ivanov_p
Активен потребител
 
Мнения: 3367
Регистриран на: 26 Ное 2013, 19:53

Re: договор за туристически пакет

Мнениеот stanimira73 » 21 Мар 2020, 21:04

ivanov_p много благодаря за съвета нищо нямам намерение да им доплащам. Може да се окаже че обявяват прекратяване на дейност. ще следвам съвета ви благодаря
stanimira73
Нов потребител
 
Мнения: 6
Регистриран на: 13 Ное 2018, 18:14


Назад към Търговско право


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта


cron