начало

Маринела Арабаджиева е опитала да се самоубие Маринела Арабаджиева е опитала да се самоубие

Отваряне на ООД

Казуси по търговско право. Търговска регистрация
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.


Отваряне на ООД

Мнениеот ivailo78 » 13 Дек 2014, 16:25

Здравейте и от мен, от няколко дена чета разни форуми и продължава вместо да ми се изяснява картинката, то тя да става по-мъглява :-)
Искам (като сигурно повече от половината живущи), да си отворя собствена фирма. И веднага следват поредица въпроси, като ще ги изложа туй, ако някой може да ме просветли - ще му бъда много признателен. Като за начало фирмата ще се състои само от мен - като предполагам аз ще съм управителя и до там :)

1) Разбирам, че трябва да се вложи капитал - то какво ще ме посъветвате, колкото мога да вкарам или някакъв минимален капитал?
2) Офис, нужно ли е да вземам под наем офис, или мога да го впиша на адреса, по който се водя живущ (т.к. разбирам, че е най-належащ за получаване/пращане на документи). Естествено, дай боже да се развие, ще помислим и за офис, но като за начало нужно ли е?
3) Най-вече ме интересува, чисто финансово колко са разходите на една фирма - и от какво мога да се лиша в началото, разбирам че ще трябва да си плащам осигуровки, трябва да си намеря счетоводител (той на заплата ли трябва да е, или има възможност и за почасово/седмично заплащане), други разходи.
4) Тъй като, всяко начинание си крие риска - не искам първоначално да напускам текущата си работа и да се хвърлям с главата напред в такава инициатива. Възможно ли е, да работя с трудов договор, и паралелно с това да управлявам фирма?

Като за начало, тия са ми най-интересните въпроси. Не става въпрос, да отворя фирмата от днес за утре, но искам да се подготвя максимално добре, като (ако) дойде този ден, така че наистина предварително много благодаря на отзовалите се :)
ivailo78
Нов потребител
 
Мнения: 3
Регистриран на: 13 Дек 2014, 16:13

Re: Отваряне на ООД

Мнениеот kdkrastev1234 » 13 Дек 2014, 17:56

1. Регистрирай я с минимален капитал.
2. Не е нужен офис, обикновено се регистрира по адреса на управителя/собственика. Желателно е там да има човек, за да получава съобщенията, а и напоследък данъчните проверяват седалищата на новорегистрираните фирми.
3. Минималния възможен разход по ООД е около 200 лв. годишно за изготвяне на годишна данъчна декларация и обявяване на финансов отчет. Осигуровките не са задължителни. Това е при положение, че нямаш дейност. Оттам нататък стойността на осчетоводяването зависи от обема на дейността. Обикновено критерия е броя на обработените фактури.
4. Няма проблем да останеш да работиш по трудов договор.
kdkrastev1234
Потребител
 
Мнения: 616
Регистриран на: 27 Фев 2014, 08:22

Re: Отваряне на ООД

Мнениеот ivailo78 » 13 Дек 2014, 19:05

kdkrastev1234 написа:1. Регистрирай я с минимален капитал.
2. Не е нужен офис, обикновено се регистрира по адреса на управителя/собственика. Желателно е там да има човек, за да получава съобщенията, а и напоследък данъчните проверяват седалищата на новорегистрираните фирми.
3. Минималния възможен разход по ООД е около 200 лв. годишно за изготвяне на годишна данъчна декларация и обявяване на финансов отчет. Осигуровките не са задължителни. Това е при положение, че нямаш дейност. Оттам нататък стойността на осчетоводяването зависи от обема на дейността. Обикновено критерия е броя на обработените фактури.
4. Няма проблем да останеш да работиш по трудов договор.


Много, много благодаря за отговорите.
Само за малко пояснения (дано не го сметнете за нахално), 200лв разходи за какво. И осигуровки на какво и кого. Броя обработени фактури, предполагам става въпрос за възнаграждението на счетоводителя?
А, и какво проверяват данъчните седалищата, в смисъл "офиса" (ако мога така да го наричам за сега) - трябва ли да отговаря на някакви изисквания (и ако да, какви) или чисто и просто актуален ли е, и наред ли са документите.
Отново много благодаря.
ivailo78
Нов потребител
 
Мнения: 3
Регистриран на: 13 Дек 2014, 16:13


Назад към Търговско право


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 6 госта


cron