начало
Общината е осъдена да плати над 30 000 лева на адвокатка – счупила си крака до Съдебната палата Общината е осъдена да плати над 30 000 лева на адвокатка – счупила си крака до Съдебната палата

Задължителна регистрация по ЗДДС за физически лица

Дискусии и казуси в областта на данъчното право
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.


Задължителна регистрация по ЗДДС за физически лица

Мнениеот andreev » 20 Яну 2010, 13:04

Здравейте колеги

Аз съм студент трети курс по право и за съжаление все още не съм имал възможност да се запозная подробно с данъчното право (знанията ми по материята се изчерпват с наученото по финансово право).
Имам един въпрос към вас.
Преди няколко дни един познат го потърсиха от НАП и му съобщиха, че трябва да бъде регистриран по ДДС. Човекъм е физическо лице (не е ЕТ)и си отдава един имот под наем. Тъй като годишният му доход от наема е над 50 хил. лв., на основание чл. 96 от ЗДДС искат да се регистрира по ДДС. Според тях той е данъчно задължено лице по чл. 3 от ЗДДС и следва да бъде регистриран по ДДС.
От тук започват и въпросите.
1) Следва ли отдаването на имот под наем да се третира като "независима икономическа дейност" по чл. 3 от ЗДДС и на какво основание? Според личното ми разбиране, отдаването под наем не е предоставяне на услуга, нито експлоатацията на материално и нематериално имущество с цел получаване на редовен доход от него.
2) Не се ли получава противоречие между ЗДДС и ЗДДФЛ по отношение воденето на счетоводство?

Благодаря за отделеното време.
andreev
Нов потребител
 
Мнения: 8
Регистриран на: 31 Авг 2009, 10:10