навсякъде
новини
форуми
общи

законодателство съд
международни прокуруратура
институции следствие
криминални избори
регионални

съд международни
прокуратура институции
криминални  
 
справочник
блогове
нормативни актове
закони кодекси правилници
конституция наредби ДВ
 
организации и лица
 
институции
 
образци и бланки
образци бланки
услуги
страници
семинари обучения гфо
работа
хумор
търси предлага
 

Спектър Авто

Tiguan - една история на успеха в световен мащаб

2020-07-27 0

Tiguan - една история на успеха в световен мащаб

Tiguan е най-продаваният SUV модел в Европа. През миналата година от поточните линии на един от четирите завода на марката, произвеждащи модела в световен мащаб е слизал по един чисто нов Tiguan средно на всеки 35 секунди, а общият производствен обем на бестселъра достига 911 000 бройки. Световната премиера на първото поколение на SUV модела бе отбелязана на Международното автомобилно изложение IAA във Франкфурт през 2007 година, а малко по-късно през същата година на пазара излезе първият Tiguan – първоначално със система за двойно предаване 4MOTION. От този момент нататък дебютантът отбеляза забележителен възход. През 2008 година марката Volkswagen произведе над 150 000 екземпляра Tiguan, които вече се предлагаха и във вариант с предно предаване. В Германия моделът се изкачи до позицията на най-успешния SUV модел на пазара още при пазарния си дебют, а търсенето на новия модел беше извънредно впечатляващо от самото начало и в световен мащаб. Този успех несъмнено се дължи на факта, че революционният Tiguan на Volkswagen успя да преформулира границите между SUV моделите и леките автомобили благодарение на своето активно поведение на пътя и техническите си характеристики. Моделът бе отличен с максималната оценка от пет звезди в краш-тестовете на Euro NCAP, което го направи търсено предложение в A-SUV сегмента от пазара в качеството му на един от най-безопасните автомобили в своя клас. Tiguan беше и първият модел на Volkswagen, задвижван изцяло и без изключение от ефективни и икономични бензинови и дизелови двигатели със система за принудително пълнене с турбокомпресор. От момента на пазарния дебют на Tiguan до пролетта на 2020 година са произведени около шест милиона екземпляра от бестселъра.

Световната премиера на първото поколение на SUV модела бе отбелязана на Международното автомобилно изложение IAA във Франкфурт през 2007 година, а малко по-късно през същата година на пазара излезе първият Tiguan – първоначално със система за двойно предаване 4MOTION. От този момент нататък дебютантът отбеляза забележителен възход. През 2008 година марката Volkswagen произведе над 150 000 екземпляра Tiguan, които вече се предлагаха и във вариант с предно предаване. В Германия моделът се изкачи до позицията на най-успешния SUV модел на пазара още при пазарния си дебют, а търсенето на новия модел беше извънредно впечатляващо от самото начало и в световен мащаб. Този успех несъмнено се дължи на факта, че революционният Tiguan на Volkswagen успя да преформулира границите между SUV моделите и леките автомобили благодарение на своето активно поведение на пътя и техническите си характеристики. Моделът бе отличен с максималната оценка от пет звезди в краш-тестовете на Euro NCAP, което го направи търсено предложение в A-SUV сегмента от пазара в качеството му на един от най-безопасните автомобили в своя клас. Tiguan беше и първият модел на Volkswagen, задвижван изцяло и без изключение от ефективни и икономични бензинови и дизелови двигатели със система за принудително пълнене с турбокомпресор. От момента на пазарния дебют на Tiguan до пролетта на 2020 година са произведени около шест милиона екземпляра от бестселъра.

През пролетта на 2011 година Volkswagen представи цялостна технологична и визуална актуализация на модела на автомобилното изложение в Женева. Към този момент производственият тираж на Tiguan вече бе достигнал 700 000 автомобила. Обновеният дизайн ориентира Tiguan по-близо до Touareg, а турбодвигателите станаха още по-икономични, не на последно място и благодарение на внедряването на системата старт/стоп. Нивото на безопасността и комфорта бяха повишение с добавяне на нови технологични решения, сред които системата за поддържане на лентата Lane Assist, усъвършенстваното автоматично управление на дългите светлини Dynamic Light Assist и функцията за електронен блокаж на диференциала XDS. Тази актуализация даде възможност на успешния SUV да продължи с нова енергия своите завоевания в световен мащаб и годишният производствен обем на Tiguan за първи път преодоля границата от 500 000 екземпляра. В периода между 2011 и края на лятото на 2015 година бяха произведени около два милиона броя от второто поколение - почти утроен обем на производството в сравнение със същия период при първото поколение.

Изложението IAA във Франкфурт през септември 2015 година се превърна в сцена за световната премиера на новото второ поколение на Tiguan. В случая ставаше дума за революция, а не за еволюция – за първи път Tiguan бе конструиран на основата на модулната платформа за модели с напречно разположени двигатели MQB (Modulare Querbaukasten) на марката Volkswagen и тази технологична архитектура промени всичко. Засиленото усещане за динамика, постигнато благодарение на скъсените надвеси на каросерията послужи за еталон по отношение на автентичния и динамичен съвременен SUV дизайн. Интериорът бе в състояние да предложи значително повече простор за пътници и багаж вследствие на удълженото междуосие, докато новите асистиращи системи като Front Assist с функция за автономно аварийно спиране AEB (Autonomous Emergency Braking) и автоматично аварийно спиране в градски условия CEB (City Emergency Braking) с функция за разпознаване на пешеходци оповестиха зората на нова ера в сферата на активната безопасност. Второто поколение на Tiguan дебютира на пазара през месец април 2016 година, като в същото време Volkswagen стартира глобална SUV кампания с Tiguan в главната роля.

Значимостта на гамата на Tiguan в продуктовото портфолио на марката Volkswagen нарасна отново през 2017 година с дебюта на още един вариант на Tiguan - този път XL с удължено с 110 милиметра междуосие и индивидуален дизайн на предната и задната част на каросерията. Моделът се предлага с пет и със седем места и се произвежда в мексиканския завод на Volkswagen в Пуебла, докато предназначената специално за китайския пазар версия слиза от поточните линии на SAIC Volkswagen в завода Aнтинг близо до Шанхай. На пазарите в Америка Volkswagen предлага второто поколение на Tiguan от 2017 година изключително в неговата дълга версия, докато в Европа и на много други пазари по света новият модел с дълго междуосие дебютира като Tiguan Allspace, който също се произвежда в Пуебла. На пазара в Китай SAIC Volkswagen предлага произвеждания в Шанхай негов събрат като Tiguan L. Причината за това е, че успоредно с Tiguan L, първото поколение на модела все още се предлага известно време в Китай като "Tiguan", заменен впоследствие от новия Tharu.

Сега Volkswagen прави следващата стъпка с електрификацията, дигитализацията и свързването на новия Tiguan с глобалната информационна мрежа. Това ще подготви и ще помогне на компактния SUV да се справи с лекота с предизвикателствата на модерните времена. Всички ключови технологии на борда на обновения  бестселър правят значителна крачка напред. Volkswagen електрифицира задвижването на Tiguan с нова, най-съвременна plug-in хибридна система (със системна мощност от 180 кВт/ 245 к.с.), а за първи път в гамата на модела ще бъде включен и самостоятелен спортен вариант Tiguan R с TSI двигател с максимална мощност 235 кВт (320 к.с.). Именно за върховия, най-динамичен представител на обновената моделна палитра, експертите на Volkswagen R са разработили новата система за двойно предаване с технология за селективно управление на подавания към колелата въртящ момент. Използваната от Volkswagen технология за двойно дозиране на добавка AdBlue от двойната система за селективна каталитична редукция SCR вече гарантира, че турбодизеловите двигатели (TDI) в новия Tiguan са сред екологично най-чистите задвижващи агрегати с вътрешно горене на планетата. В допълнение към това, в обновения Tiguan е внедрено и най-новото поколение инфотейнмънт системи на основата на модулната платформа MIB3, които предоставят на водача и пътниците изцяло нова гама от онлайн базирани услуги и функции3. Изцяло нова е и допълнително предлаганата озвучителна система3 с мощност 480 W, разработена специално за модела от специалистите в областта на висококачествената аудиотехника на Harman Kardon. Инженерите на Volkswagen са цифровизирали изцяло приборите за управление на климатичната инсталация, което вече се осъществява чрез сензорни плъзгачи и сензорни бутони. И на последно място, но не и по важност, новата матрична LED система на предните светлини IQ.LIGHT на новия Tiguan осигурява много по-високо ниво на безопасност и удобство за водача при шофиране.

за 64%  против 36%  11 гласували



Новини


 
 
 

Спектър


 
rss
Посети форума