навсякъде
справочник
нормативни актове
закони кодекси правилници
конституция наредби ДВ
 
 

Спектър Авто

Световна премиера на новото Renault Megane E-TECH Electric

2021-09-07 0

Световна премиера на новото Renault Megane E-TECH Electric

Новият Megane E-TECH Electric е нов модел в света на електромобилите. Като такъв, той е част от екосистема, където автомобилът представлява хардуерна платформа, съдържаща най-съвременен софтуер и оптимизирана свързаност, за да достави нови изживявания. Благодарение на новата платформа CMF-EV, Megane E-TECH Electric предлага голям простор отвътре и динамика на пътя с директното, но прецизно управление.

Подобно на смартфон, новото Renault Megane E-TECH Electric се слива безпроблемно с дигиталната екосистема на своя потребител. Това е високотехнологичен автомобил, винаги готов да служи, благодарение на новия си OpenR дисплей и новата мултимедийна система OpenR Link, разработена с Google и базирана на Android Automotive OS, и предлагащ Google Assistant, Google Maps и вграден Google Play за лесно, персонализирано и безпроблемно шофиране.

Megane на бъдещето вече е тук!

"Новият Megane олицетворява електрическата революция, която Renault започна преди десетилетие. Чрез демократизиране на електрическата технология, новият Megane успява да направи електрическия автомобил достъпен, без компромис по отношение на ефективността и удоволствието от шофирането. Това, което предава този автомобил, е емоция, ние го създадохме, представяйки го като GTI на електрическите автомобили." заяви Лука де Мео, главен изпълнителен директор на Renault Group.

Renault поставя ново начало със стратегическия избор за производство на новия Megane E-TECH Electric във Франция, във фабриката в Дуе, разположена в сърцето на ElectriCity, водещия в Европа център за електромобилостроене. Renault ElectriCity скоро ще бъде най-големият и конкурентоспособен център в Европа за производство на електрически автомобили. Намиращ се в северната част на Франция, той е идеално разположен в сърцето на пазарното търсене.

Megane, Просто има смисъл

В Renault Megane е синоним на компактния хечбек, модел, който е част от гамата от 26 години в продължение на четири различни поколения. Новият Megane E-TECH Electric отдава почит на това наследство, чрез своя дизайн и гъвкавост. Той запазва генетичния състав и оптимизма, които са отличителен белег на всяко ново поколение Megane, превръщайки го икона в своя сегмент: удоволствие от шофирането, комфорт, спокойствие, вътрешно пространство и обем на багажника. Това ново поколение представя нови атрактивни характеристики, като вълнуващ дизайн, безпрецедентно съотношение на външни размери към пространство в купето и всички обичайни предимства на електрически автомобил.

С новия Megane E-TECH Electric Renault демонстрира, че продължава дългогодишната си история и надгражда върху предишни успехи под името Megane, въвеждайки го в модерната ера и проектирайки го в бъдещето. Защото просто има смисъл да го направи. И така, името ще продължи да живее.

Новият "емоционален и технологичен" дизайнерски език

Също като марката, дизайнът на Renault се променя и става все по-"технологичен". Въпреки че запазва всички чувствени характеристики, отговорни за неотдавнашния успех на автомобила, той включва и някои по-технологични елементи (задни микрооптични LED светлини, OpenR екран), както и други, извлечени от света на високотехнологичния и hi-fi дизайн (вентилационни отвори, лазерно гравирани декорации на защитните ленти в долната част на вратите).

Рекордни и мощни пропорции

С удълженото междуосие (2,70 м от 4,21 м обща дължина) и намален надвес, постигнати благодарение на новата модулна платформа CMF-EV, новият Megane E-TECH Electric демонстрира безпрецедентни пропорции. Батерията е по-тънка от всякога (само 110 мм!) което позволява на дизайнерите да усъвършенстват външните пропорции, като същевременно повишат вътрешното пространство на автомобила спрямо съотношението на общия отпечатък и понижат центъра на тежестта за по-забавно и вълнуващо изживяване при шофиране.

Новото Renault Megane E-TECH Electric съчетава компактен дизайн със запазена височина (1,50 м) и несравним интериорен простор. 

Аеродинамика и ефективност

Дизайнерски елементи и определени характеристики носят усещане за здравина: големи 20-инчови джанти, защитни ленти в долната част и арки на колелата, висока линия на прозорците. Скосената линия на покрива, широките следи и прибиращите се дръжки на вратите (стандартно оборудване) носят усещане за купе. Запазените височина, простор и обем на багажника напомнят за традиционните хечбек модели.

Подобряването на аеродинамичните характеристики благодарение на ефективни стилистични елементи е основен аспект в процеса на проектиране на новия Megane E-TECH Electric. Запазената височина, нископрофилните гуми, изваяните рамене с вентилационни отвори в предната част и линиите на купето, продължени в броните, всички придават плавно усещане за дизайна на автомобила, но също така спомагат за подобряване на цялостната му икономия на гориво.

Привлекателни и елегантни цветове

Новият Megane E-TECH Electric ще се предлага в шест елегантни и привлекателни екстериорни цвята: сив "Рафал", шистовосив, среднощносин, огненочервен, черен и ледниковобял. За по-персонализиран щрих, моделът може да бъде и в двуцветен завършек, с възможността покривът, колоните и - в зависимост от нивото на оборудване – капаците на страничните огледала да бъдат в цветове шистовосив, черен или ледниковобял, което позволява до 30 възможни комбинации .

Високото ниво на оборудване включва сплитери в предната и задната броня и странични вентилационни отвори в титаниев цвят. Това дава на новия Megane E-TECH Electric силно усещане за характер и спортен дух.

Автомобилът седи гордо върху своите 20-инчови джанти (18-инчови за първото ниво на оборудване) и се предлага с избор между два модела 20-инчови и два модела 18-инчови джанти. Всички джанти са с новото лого на Renault в центъра.

Електрически подпис

Изцяло LED осветлението в предната и задната част на новия Megane E-TECH Electric е фино лазерно изрязано, за да изрази своята модерност. Моделът се отличава с нов светлинен подпис с "наелектризиращи" шарки, които преминават към централното лого за повишено вълнение. Отпред дневните светлини изглежда се простират отвъд фаровете и продължават пътя си до страничните вентилационни отвори. В задната част, множество лазерно изрязани микрооптични влакна, наредени в кръстосани линии, създават интригуващ 3D-подобен блясък: припокриващите се линии изглежда вибрират, сякаш са живи. В допълнение към елегантните мигачи, стоповете са изпълнени в две ясни линии, подобно на знак "пауза".

Фаровете са изпълнени с помощта на шест отразяващи панела и са адаптивни, така че вече не е необходимо да превключвате между дълги и къси светлини - всичко е автоматично. Лъчът светлина е много по-широк за повишена видимост към случващото се около автомобила по градските пътища и по-далеч напред по открития път и по магистралите, без да заслепява останалите водачи наоколо. Светлините се адаптират и към промените във времето (дъжд, мъгла) чрез превключвател, разположен на таблото, и служат като фарове за мъгла. Динамични мигачи допълват ултрамодерното и стилно осветление на модела.

Автоматични дръжки на вратите

Всички нива на оборудване на новия Megane E-TECH Electric включват прибиращи се дръжки на вратите. Когато шофьорът или пътникът отпред се приближи, за да отвори врата, или при отключване на автомобила, скритите в каросерията дръжки се откриват автоматично. Те се връщат на място след две минути престой, когато колата започне да се движи напред или при заключване на вратите.

OpenR, най-големият екран в класа си

Това е най-яркото бижу в интериора на новия Megane E-TECH Electric, олицетворение на пълната гама от бордови технологии, внедрени в новото поколение електромобили на Renault. Новият OpenR обединява – под формата на завъртяна буква "L"-екрана на арматурното табло и мултимедийния екран. Благодарение на дългогодишната работа на дизайнерските, продуктовите и инженеринг екипи на Renault, това е първият път, когато подобна технология ще бъде стандартно оборудване за такъв тип автомобил. В него се помещават централните вентилационни отвори, в съответствие с плавния дизайн на интериора на автомобила.

OpenR екранът е направен с подсилено стъкло за по-издръжлив, приятен на допир външен вид. Яркостта и четимостта на екрана са оптимизирани, за да се осигури добра видимост дори при осветяване; подсилен от антирефлексното покритие. Традиционният слънцезащитен елемент на таблото е премахнат, тъй като вече не е необходим, спестявайки място и правейки финалния вид по-рационален и модерен.

Изключително интуитивна

Системата OpenR Link работи с Android Automotive OS, която я базирана на Android OS, същата операционна система, използвана за работа на над 75% от смартфоните в света. Разработен от Google, софтуерът е с отворен код, мащабируем и винаги актуален.

Семпла и интуитивна, OpenR Link интегрира всички налични в смартфона или таблета функции, превръщайки новия Mеgane E-TECH Electric в интуитивно изживяване, тъй като е напълно интегриран в дигиталната екосистема на своя потребител. Може да се използва и като таблет, с един пръст (кратко докосване, дълго докосване, превъртане), с няколко пръста (свиване, увеличаване и т.н.), или чрез използване на софтуера за гласово разпознаване. Системата получава и показва известия и ви позволява лесно да навигирате между различните менюта (Начало/Навигация, Музика, Телефон, Приложения, Автомобил), благодарение на лентата с менюта в горната част на екрана.

И накрая, точно както при смартфон или таблет, OpenR Link се актуализира автоматично, чрез технологията FOTA (Firmware Over-The-Air).

Максимално пространство

Първото впечатление при качването в купето е поразително: какво пространство! Вътрешните размери на новия Megane E-TECH Electric са подобни на тези на Megane с двигател с вътрешно горене (дължина и разстояние между пътниците), ако не и по-големи (21 см място за коленете отзад). Преди всичко, платформата CMF-EV служи за подобряване на общата просторност и практичност на автомобила: удължено междуосие, по-малък двигателен отсек, включващ климатични компоненти, стеснено арматурно табло и други. По този начин пътниците могат да се насладят на допълнително пространство в централната конзола и под таблото. Нещо повече, вътрешното пространство и комфортът са увеличени благодарение на липсата на трансмисионен тунел (плосък под), скоростен лост и контролен панел, обикновено интегрирани в централната конзола.

LIGHTS, съживявайки интериорното осветление

Амбиентното осветление на новия Megane E-TECH Electric е изцяло светодиодно и се основава на естествените 24-часови циркадни ритми на човешкото тяло за оптимизиране на благосъстоянието на тези на борда. Осветлението в кабината се постига чрез светлинни ленти по таблото, панелите на вратите и зарядното за смартфон, то е различно през деня и нощем и променя цвета си на всеки 30 минути.

Уникалното осветление е наречено LIVING LIGHTS, тъй като автоматичната промяна на цвета и естествените динамични ефекти създават впечатлението, че светлините са живи. През деня хладните светлини подобряват интериорния дизайн и придават на кабината високотехнологично усещане. През нощта завладяващите по-топли тонове поставят водача и пътниците в успокояваща аура на топлина, която придава на новия Megane E-TECH Electric изцяло нов характер.

Разбира се, настроението на осветлението може лесно да се променя чрез системата MULTI-SENSE, който сега е лесно достъпен чрез бутон върху волана. Чрез екрана OpenR може да се избере един от 48 различни цвята за панелите на вратите и светлините на арматурното табло. Цветовете се променят и според избрания режим на шофиране.

Оптимизирано кормилно управление и пъргавина

При проектирането на платформата CMF-EV е обърнато особено внимание да се гарантира, че автомобилите, изградени върху платформата, съчетават предимствата на електрическия двигател с пъргаво шаси, без да се прави компромис с комфорта. Добавено е ново сервоусилване, така че кормилното отношение вече е само 12 – за бърза и директна обратна връзка. Комбинираният ефект от тези характеристики е, че новият Megane E-TECH Electric има чисти и бързи реакции на движенията, приложени към кормилната колона, улеснявайки маневрирането.

Двигател от ново поколение

Двигателят на новия Mеgane E-TECH Electric е изцяло нов. Разработен в рамките на Алианса, той се използва от различните партньори със съвсем малки или никакви промени. Произвежда се в два различни обекта: В Япония за Nissan; и в завода в Клеон, Франция, за Renault.

Известен по-конкретно като електрически възбуден синхронен двигател (EESM), той е използван от Renault Group и Алианса през последните десет години и ще продължи да служи на марката в бъдеще. Той може да се похвали с по-висока мощност в сравнение с двигателите с постоянен магнит и не изисква редкоземни метали, като по този начин намалява въздействието върху околната среда и разходите при мащабно производство. 

Благодарение на оптимизирания си дизайн, двигателят е компактен и тежи само 145 кг (включително съединителя), което е с 10% по-малко от двигателя, използван понастоящем в ZOE, въпреки значителното увеличение на мощността и въртящия момент. Всеки нов Mеgane E-TECH Electric ще бъде оборудван с един от следните варианти:

- 96 kW (130 к.с.) и 250 Нм
- 160 kW (218 к.с.) и 300 Нм

Той предлага цялото удоволствие от шофирането на електрически автомобил, по-специално моменталното ускорение, което е толкова динамично, колкото и плавно (без друсане). Така новият Mеgane E-TECH Electric ускорява от 0 до 100 км/ч само за 7,4 секунди.

Рекуперативно спиране при поискване

При всяко спиране на автомобила батерията възстановява малко енергия, но за един наистина оптимален подход към управлението на енергията – независимо как се използва автомобилът – новият Mеgane E-TECH Electric е оборудван с оптимизирана регенеративна спирачна система.

Новият Mеgane E-TECH Electric допълнително оптимизира рекуперативното спиране чрез включване на четири взаимозаменяеми нива на рекуперация, които могат да бъдат избрани чрез превключвателите, разположени зад волана: Ниво 0 (без рекуперативно спиране) до ниво 3 (максимално регенериране и оптимизирано спиране с помощта на двигателя за напълно интуитивно градско шофиране).

Ултратънка батерия

Освен нов силов агрегат, новият Mеgane E-TECH Electric има и чисто нова батерия с тегло 395 кг, проектирана да се интегрира перфектно в платформата CMF-EV. С размер 110 мм – 40% по-малка от батерията на ZOE – тя е най-тънката на пазара. Тя допринася за намаляване на общата височина на автомобила до 1,50 м за подобрена аеродинамика и ефективност. 

Функционалност на зареждането

В допълнение към двете различни предложения за мощност на двигателя и капацитет на батерията, функционалността на новия Mеgane E-TECH Electric е допълнително подобрена от множество решения за зареждане, включително опцията 130 kW, налична по магистралите в допълнение към варианта 22 kW, който е широкодостъпен в града. Всички те са оптимизирани за максимална ефективност.

Новият Mеgane E-TECH Electric е съвместим с цялата инфраструктура за зареждане с променлив ток: от домашен контакт (10 A/2,3 kW еднофазен) до обществена зарядна станция (32 A/22 kW трифазна), възстановявайки до 160 км. в рамките на час при последната. 

В зависимост от версията, моделът може да бъде съвместим и с инфраструктури за зареждане с постоянен ток до 130 kW (комбинирани контакти), като например станции за бързо зареждане по магистрали. При използване на станция за бързо зареждане с капацитет 130 kW новият Mеgane E-TECH Electric възстановява до 300 км пробег по WLPT за 30 минути.

26-те системи в помощ на водача в новия Mеgane E-TECH Electric са разделени в три категории: шофиране, паркиране и безопасност. Те поставят автомобила на върха в неговия клас по отношение на комфорта на водача и безопасността на пътниците и другите участници в движението.

Избягване на сблъсъци и шофиране извън пътя

Като начин за намаляване на вероятността от сблъсък, новият Mеgane E-TECH Electric е оборудван с три добре известни системи в помощ на водача: Предупреждение при излизане от лентата (LDW), Предупреждение при наличие на обект в "сляпата" точка (BSW) и Асистент за придържане в лентата (LKA). Последният е по-усъвършенстван от всякога в най-новата си версия: Авариен асистент за придържане в лентата (ELKA).

Защита на другите на пътя

Новият Mеgane E-TECH Electric се отличава с две напълно нови системи в помощ на водача в гамата Renault, които са специално насочени към защита на другите участници в движението, особено велосипедисти и пешеходци.

Автоматична система за аварийно спиране при движение на заден ход (Rear AEB) е, както подсказва името, част от автоматичната система за аварийно спиране, която се активира, когато водачът се движи назад. Ако задните ултразвукови сензори открият потенциално препятствие (пешеходец, велосипедист, стълб), системата дава на водача визуално и звуково първоначално предупреждение. Ако водачът не реагира, системата автоматично задейства спирачките за две секунди при аварийна ситуация, за да се избегне сблъсък. Системата е активна при движение на заден ход между 3 км/ч и 10 км/ч.

Безопасен изход за пътниците (OSE) предупреждава пътника, когато отваря вратата на автомобила, за приближаващо превозно средство, мотоциклетист или велосипедист, за да не го удари или да бъде ударен. Това е визуална и звукова система за предупреждение, която също помага да се избегнат злополуки, които често засягат велосипедистите в града.

Улеснени паркиране и маневриране

Когато става въпрос за паркиране, две нови системи в помощ на водача поставят новия Mеgane E-TECH Electric на върха в неговата категория.

Around View Monitor 3D е система, която използва четири камери, за да покаже 3D модел на автомобила и да визуализира близките му околности в 360-градусов изглед. След това водачът може да промени изгледа на екстериора като завърти автомобила чрез сензорния екран с панорамен изглед отпред и отзад на автомобила, за да може да го паркира уверено.

Функцията Full Auto Park е подобрение на полуавтоматичната система за самопаркиране Easy Park Assist. Този път системата е почти напълно автономна, тъй като водачът вече не е длъжен дори да сменя предавките между движение напред и назад или да използва педала на газта или спирачката по време на асистираната маневра. Ролята на водача е ограничена до наблюдаване на околната среда и натискане на педала на газта, за да покаже на системата дали да продължи или да спре маневрата.

И накрая, осигурени са повече комфорт и спокойствие, благодарение на Интелигентното огледало за обратно виждане. Системата работи с камера, разположена в горната част на задното стъкло, и показва изглед в реално време на пътя отзад върху вътрешното огледало за обратно виждане, което дава напълно безпрепятствена гледка, допълваща това, което се вижда в страничните огледала.

за 23%  против 77%  4172 гласували
принтирай блогове добави в любими



Новини


 
 
 

Спектър


 
rss
Посети форума