навсякъде
новини
форуми
общи

законодателство съд
международни прокуруратура
институции следствие
криминални избори
регионални

съд международни
прокуратура институции
криминални  
 
справочник
блогове
нормативни актове
закони кодекси правилници
конституция наредби ДВ
 
организации и лица
 
институции
 
образци и бланки
образци бланки
услуги
страници
семинари обучения гфо
работа
хумор
търси предлага
 

Мобилни оператори заблуждавали клиентите си

Източник: mediapool.bg 31.10.2017 0 - A +

Мобилни оператори заблуждавали клиентите си Снимка: m

Върховният административен съд (ВАС) е потвърдил заповеди за забрана нелоялни практики на два телекома, издадени от Комисията за защита на потребителите (КЗП). Става въпрос за мобилните оператори БТК (търговско наименование "Виваком") и "Мобилтел" (търговско наименование "Мтел"), съобщиха от КЗП.

БТК не е информирала клиентите си за пълните характеристики на мобилни апарати, които им продавала. Устройствата били представяни като водо- и удароустойчиви. Те обаче оставали невредими само ако се потопят във вода до един метър и за не повече от 30 минути, както и ако паднат от височина не по-голяма от 1.2 метра.

"Тези съществени характеристики на са били посочени върху етикета на телефона, в същото време обаче могат да бъдат от значение при решението на потребителя за покупка. Освен това, по такъв начин се създават предпоставки впоследствие търговецът да откаже рекламация в случай на проблем с мобилното устройство, възникнал при обстоятелства, които гаранцията не покрива, без потребителят предварително да е бил наясно с условията", обясниха от КЗП.

Друга наскоро потвърдена от ВАС заповед на КЗП е за забрана на нелоялна практика на "Мобилтел" ЕАД. Телекомът не е съобщавал предварително на клиентите си за съществуването на такса при извършването на пожелана от абоната смяна на тарифния план за мобилни услуги.

Клиентите трябвало да плащат 19.90 лв. такса, ако сменят плана си. Заблудата следва от това, че в договора се предвижда възможността абонатът да преминава към друг тарифен план само с по-висока или равна месечна абонаментна такса и никъде не се посочва, че потребителят дължи пари за тази промяна. Таксата за въпросната услуга е обявена единствено на интернет страницата на оператора. Също така, всички съществени клаузи на договора следва да бъдат изрично и изчерпателно уредени преди сключването му, гласи още становището на експертите, потвърдено от магистратите.

От КЗП съветват потребителите да проверяват детайлно характеристиките на устройствата, които купуват, и да проверяват за скрити такси. При сключен договор в условията на нелоялна практика потребителите може да искат прекратяването му и да търсят правата си в съда. Решението на ВАС по случая може да се използва като аргумент при евентуални дела.

за 48%  против 52%  462 гласували



Новини


 
 
 

Спектър


 


Виж всички Публикувай още

rss
Посети форума